Kaldırılamayan Programları Tamamen Kaldırma

Geçenlerde Counter Strike: Go oyununun yarışması vardı. Ben de eğlence olsun diye katılmak istedim ve Steam’i ve CS:GO’yu yüklemeye karar verdim. Steam’i kurdum. İçerisine Counter’ı kuruyordum ama o kadar uzun sürdü ki ben de yarışmaya katılmaktan vazgeçip kurulumu iptal ettim. Program Ekle Kaldır’dan kurulumları kaldırmaya çalıştım. Steam kaldırıldı göründü ama Counter’da kaldırma hatası verdi. Orada hem açılmayan hem kaldırılmayan bir programın görünmesi beni aşırı rahatsız eder. İnternetten araştırdım ve kaynak kısmına da koyduğum link benim sorunumu çözdü. Gerçekleştirdiğim adımlar şunlar:

  • Windows Logo tuşu ve R tuşuna aynı anda basarak Run’ı çalıştırın. Metin kutusuna regedit yazın ve Enter’a basın.
  • HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall ilgili klasörleri genişleterek uninstall klasörüne gelin.
  • Uninstall klasörüne sağ tıklayarak Export seçeneğini seçin. Masaüstüne backup ismi ile kaydedin (isim mühim değil). Eğer yanlış bir şey yaparsak bu dosyadan ayarları tekrar yükleyebiliriz.
  • Uninstall klasörünün altında Program Ekle Kaldır’dan kaldırılamayan yazılımın ismini bulun ve o klasöre sağ tıklayarak Delete seçeneğini seçin. Onay kutusunda Evet’i seçin.
  • Ve işlem tamam. Programlarınıza baktığınızda artık orada olmayacaktır.
  • Eğer hala programlarınızın arasında görünüyorsa masaüstünüzde bulunan backup.reg dosyasına çift tıklayın ve onay kutusunda Evet’i işaretleyin. Sonra tekrar yukarıdaki adımları yapın.

Kaynak: https://www.bleepingcomputer.com/tutorials/manually-remove-programs-from-add-remove-programs/

Yorum bırakın