VirtualBox Guest Additions Yükleme Sorunun Çözümü

Kali Linux 2020.1b sürümünü VirtualBox’a ekledim ve kurulumunu gerçekleştirdim. Makineyi açtım ama henüz Guest Additions’ı kurmadığım için ekranım küçüktü. Çözünürlüğü yükseltmek için Aygıtlar > Misafir Eklentileri CD Kalıbını Yerleştir seçeneğine tıkladım. CD Kali’nin Desktop’ına otomatik kopyalandı. Klasörün içerisine girerek sağ tıklayıp terminali açtım. Sonra sudo sh autorun.sh komutunu yazdım ve kurulmasını bekledim. Komut sonucunda aldığım hata ise şuydu:

“VirtualBox Guest Additions: Look at /var/log/vboxadd-setup.log to find out whatwent wrongVirtualBox Guest Additions: Running kernel modules will not be replaced untilthe system is restarted”

Birçok kez Guest Additions’ı kaldırdım, tekrar kurdum, makineyi yeniden başlattım ama çözünürlük hala aynıydı. Bir türlü eklenti yüklenmiyordu. Araştırmalarım ve deneme-yanılmalarım ile geçen birkaç saat sonunda bu hataya neyin sebep olduğunu buldum:

Kali yüklenirken ben zaman kazanmak açısından Paylaşılan Klasörler, Paylaşılan Pano ve Sürükle-bırak ayarlamalarını yapmıştım. Hataya neden olan ise Paylaşılan Klasörler’di. Muhtemelen Guest Additions’ı kurmadan ve yüklemeler yapıldığı sırada paylaşılan klasör ayarını yaptığım için yukarıdaki hatayı alıyordum.

Peki nasıl çözdüm? Makineyi kapattım. Ayarlardan paylaşılan klasörü kaldırdım. Depolama ayarlarından VBoxGuestAdditions.iso dosyasını kaldırdım ve IDE denetleyicisinden yeniden ekledim. Makineyi çalıştırdığımda sorun çözülmüştü.

Evet, çok basit bir çözüm öyle değil mi?

Eğer sizde bu işe yaramazsa aşağıdaki komutları sıra ile çalıştırabilirsiniz:

  •  sudo apt-get update
  • sudo apt-get dist-upgrade
  • sudo apt-get install virtualbox-guest-dkms 

dist-upgrade komutu kernel ile birlikte tüm güncellemeleri yapar.

 

Yorum bırakın